Здрава храна

  Рецепти

  Здрав животни стил

  Вегетаријанска исхрана

  Познати вегетаријанци



 

Здравија исхрана у свету је све више везана за органску храну, њену производњу, еколошко земљиште као и увођење еколошки подобне технологије која не оштећује квалитет и структуру намирница. Све већи акценат када је тренд здравије исхране у питању је едукација и подизање еколошке свести савременог човека, која још увек, како код нас тако и у свету, захтева још пуно рада.

Жеља за тачно одређеном врстом хране најчешћи је разлог због којег људи посежу за “грицкалицама”. Појести нешто на брзину, ‘с ногу’, постало је наша свакодневница. Није згорег да се поново подсетимо да постоје једноставне и много боље алтернативе...

Истраживања су показала да скоро 95% људи и деце свакодневно поједе оброк у виду лиснатог пецива, крофни, чипса. Такви оброци нису сувишни, јер глад не треба игнорисати, али зато треба бирати здравије намирнице.
Већина индустријске хране садржи просте шећере, соли, засићене масноће, појачиваче укуса, додатке означене словом Е и сл. и она нам је на сваком кораку доступна.
Храна која је квалитетна и здрава захтева мало више труда и воље, али је зато богата хранљивим нутреинима.

Сирово воће и поврће – алтернатива грицкалицама
Најбоља алтернатива готовим “грицкалицама” несумњиво је сирово воће и поврће, па је одлична препорука да имате са собом неки комад воћа или поврћа. Само за себе, поврће је многима без икаквих додатака неукусно, зато је препоручљиво да унапред направите салату од неколико врста поврћа и понесете је у одговарајућој посуди. За побољшање укуса користите зачинско биље, суво грожђе, лешнике, бадеме, пињоле.

Велике прехрамбене проблеме не прави само храна, него врло често и пића. Она су најчешће пуна конзерванса, вештачких додатака, шећера, угљених хидрата, вишка калорија.
Вода, посебно изворска, најбоље је пиће и требало би да буде основно пиће.